Wednesday, December 9, 2009

DEWAN SABURGA

Novel Liza Nur yang pertama ku baca ...habis ...1 hari setengah..... tangkap leleh air mata...
hakikat kehidupan yang mesti dihadapi...kesalahan untuk diakui...dimaafkan...terima hakikat takdi Ilahi....
dah beli 2 bulan yang lalu...sibuk dengan exam, DAFTAR BIL kena query hu ..hu...sodih...penyediaannya yang bidan terjun...dengan segala tension ...aku stayback hingga 12 malam kat ofis ngan anak kecilku..BUKU VOT diupgradekan perlu di analisa dan test penggunaannya..AKAUN PENAMAT tahun 2009 on the way..



Huh lega dapat habiskan 1 novel...adalagi tu...Ruby Hazri, sebelum tu ...Raya Haji..baju pengantin mak andam...kelakar....aku memang suka buku kelakar....

Pertembungan empat mata di antara Aleeya (mak andam ‘terjun’) dan Zain (pengapit pengantin lelaki) telah mengundang sebuah persahabatan yang unik tetapi kelakar.
Aleeya yang bersifat ‘kerek’ tetapi jujur dengan kata-katanya telah berjaya mencuit hati Zain. Zain cuba untuk membawa hubungan mereka lebih jauh, namun Aleeya ‘blur’. Maka Zain cuba mengikut rentak yang dimainkan oleh Aleeya dengan harapan dapat menjinakkan si pujaan hati.
Tatkala Aleeya mula membuka pintu hatinya untuk menerima Zain, Azizul muncul semula. Hidup Aleeya semakin berserabut apabila Lily, isteri Azizul merayu kepadanya supaya melupakan Azizul, sedangkan Azizul terus-terusan menagih semula cintanya.
Satu insiden yang mencurigakan di antara Aleeya dan Azizul telah menghancurkan kepercayaan Zain terhadap Aleeya. Lalu Zain membawa diri untuk mengubati luka di hati. Dua tahun mereka terputus hubungan, namun masing-masing separuh gila merindui di antara satu sama lain.
Siapakah yang boleh menyambungkan semula hubungan Aleeya dan Zain? Merasakah mak andam menyarungkan baju pengantin ke badannya? Ikutilah rentetan perjalanan kisah cinta Aleeya dan Zain yang penuh dengan dialog ‘kerek’ dan lucu ini.











SABURGA...jadi kenangan untuk kami suami isteri....anak sulong yang baru pandai membaca ...membaca perkataan serbaguna sebagai SABURGA.....hmmm...sekarang menunggu untuk habiskan peperiksaan SPM tahun 2009...semoga Kamu berjaya....dunia dan akhirat..jadi pemimpin diri, keluarga, agama, bangsa dan negara...



If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place ~ Nora Roberts

No comments:

Post a Comment